Priestor vynoveného návštevníckeho centra legendárnej whisky The Glenlivet je pripomienkou družnej pohostinnosti i podnikateľskej prezieravosti, ktorou oplýval zakladateľ značky George Smith. V starej budove návštevníckeho centra vznikol zážitkový priestor určený na prezentáciu liehovarníctva prostredníctvom degustačných zájazdov.
Prináša dizajn a štýl, na aký nie sme v našich podmienkach príliš zvyknutí: postavený síce na tradičných základoch, ktoré by pokojne mohli pochádzať aj zo začiatku minulého storočia, no dopĺňajú ich súčasné módne invencie. Rekonštrukciu naprojektovalo štúdio Blacksheep a jeho zakladateľ Tim Mutton hovorí o projekte ako o spolupráci s ľuďmi, ktorí generácie pracujú pri výrobe whisky a sú zodpovední za jej výnimočnú kvalitu.
Preto sa koncepcia interiéru snaží vyzdvihnúť proces a genézu nápoja viac než alkohol samotný či jeho pitie. Prezentácia i degustácia vychádzajú z hľadania rovnováhy medzi odborným výkladom a maloobchodom. Ani jedno, ani druhé by návštevníka nemalo nudiť či unavovať.
Foto: John Paul
/O návštevníckom centre The Glenlivet Distillery a jeho interiéroch sa dočítate viac v článku Dušana Kočlíka, ktorý vyšiel v časopise Atrium 6/2021 na stranách 92 až 95./